úterý 28. dubna 2015

Food & Workout Diary + Dairy Free

Ahoj!
Ráda bych vám dneska opět ukázala svůj týdenní jídelníček a řekla pár novinek.
Už nějakou dobu se mi honilo v hlavě, jestli nevyzkouším vypustit mléčné výrobky a vše, v čem je laktóza. Už v jednom z minulých článků jsem se o tom trochu zmínila a spousta z vás na to reagovalo a já vám za ty komentáře moc děkuji. A musím říct, že mě to jen víc a víc motivovalo k tomu to alespoň vyzkoušet. Neříkám, že už do konce života nepozřu nic, co je z kravského mléka, třeba mi to takto nebude vyhovovat a nebo to třeba ani nevydržím, i když si myslím, že na takové věci mám docela pevnou vůli. Četla jsem si pár článků o tom, jak naše tělo vlastně kravské mléko vůbec nepotřebuje a naopak mu spíše ubližuje. Vím, že se najde spousta lidí, kteří s tímto souhlasí a naopak i spousta těch, kteří tomu naprosto nevěří. Já zatím nepatřím nikam. Od malička jsem docela "milklover", mléko, jogurty, tvarohy, to všechno miluju. I teď jsem byla zvyklá dělat krupicové kaše ráno z půllitru mléka a v ten den si dát ještě jogurt a k obědu i třeba k večeři sýr, sýr, sýr.
Mým cílem je zjistit, jestli vynecháním veškerých mléčných výrobků se na mě něco změní.  Pleť, vlasy, pokožka, nálada, pocit po jídle, trávení. Je mi jasné, že to asi nebude hned, nebude to nejsnadnější, ale je to pro mě taková challenge a zároveň motivace k celkovému zdravějšímu stravování.
Nějaký dopad to na mě má už teď, ale o tom vám asi napíšu zase příště, abych vás mou Dairy-Free zkouškou moc nezahltila + bych ještě ráda dodala, že jsem tento konkrétní týden, který vám teď ukážu, striktně vše nevyřadila, pouze omezila a teď už jdu do toho naplno!

(Víkend už zapsaný není, protože nikoho asi nezajímá moje dietní jídlo, když mi bylo špatně:D)

Pondělí 20.4.
Snídaně: jáhlová kaše (instantní nomina-zalitá pouze vařící vodou) s ovocem, semínky, oříšky a kokosem + citrusový fresh + celozrnný makový koláček + celozrnný koláček s mákem a švestkou + banana bread + hroznové víno
Oběd: Špenát s vajíčkem a bramborem + luštěninová polévka
Svačina: domácí müslityčka
Workout: Perfect Score 30 min + Tighten and Tone 15 min (N+TC)
Večeře: Kvasnicový chléb s máslem, šunkou, sýrem a zeleninou

28.4.-1

28.4.-2

Úterý 21.4.
Snídaně: jáhlová kaše (instantní nomina-zalitá pouze vařící vodou) s ovocem, semínky, oříšky a kokosem + grepový fresh + jablkovo-jahodový fresh + celozrnný makový koláček + makový koláček z listového těsta + celozrnný koláček s povidly + hroznové víno
Workout: běh, cca 8 km
Oběd: Míchaná vajíčka se zeleninou
Svačina: jablko + špaldové sušenky
Večeře: Kvasnicový chléb s máslem, šunkou a zeleninou

28.4.-3

28.4.-4

28.4.-5

28.4.-5-2

Strředa 22.4.
Snídaně: Vločky zalité vodou s banánem kiwi, semínky, oříšky a goji + nutelová buchta od babičky (cheating) + celozrnný makový koláč + jablko
Oběd: Těstoviny s tuňákem, šalotkou, česnekem a parmazánem
Workout: 30min pilates, 30 min bosu, 30 min H.E.A.T.
Svačina: půlka proteinové tyčinky
Večeře: rýžovo-zeleninová polévka

28.4.-6

Čtvrtek 23.4.
Snídaně: Vločky zalité vodou s banánem, kiwi, jablkem, kokosem, semínky a oříšky + celozrnný koláč s mákem a švestkou + müsli koláč bez cukru
Oběd: ryba s rýží a zeleninou
Svačina: jablko
Workout: Unstoppable 15 min + Fierce 15 min + Alpha Abs 15 min (N+TC)
Večeře: Míchaná vajíčka, celozrnná bagetka, zelenina

28.4.-7

28.4.-8

Pátek 24.4. rest day
Snídaně: Müsli koláč bez cukru, bezlepkový koláč + ovoce
Svačina: jablko
Oběd: Zeleninová polévka + Cizrnový salát se zeleninou a celozrnným chlebíkem
Svačina: piškoty
Večeře: suchý rohlík + černý čaj

28.4.-10

28.4.-9

Na závěr bych chtěla poprosit ty z vás, kteří se také takto snažíte stravovat o nějaké tipy a zkušenosti. Co jste na sobě zpozorovali, jestli se u vás něco zlepšilo, jak je to pro vás těžké apod. 
Mějte se krááásně!
G

10 komentářů:

  1. Fascinují mě ty tvoje krásné a bohaté snídaně :-))

    OdpovědětVymazat
  2. kde si prosím ťa kupuješ koláčiky ? normálne som dostala chuť !! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad nevadí, že odpovím já, ale jsou z prodejny zdravé výživy Bazalka - v Hradci Králové ;)


      Jinak k jídelníčku:
      Ty snídaně ti vážně závidím, zbytek (hlavně odpoledne) by mi asi nestačil, ale možná bych mohla zkusit dát si ještě větší snídaně... Kolik si dáváš kaše, když k tomu pak přidáš ještě třeba ty koláčky? :)
      Co se týče mléka, taky jsem už kolikrát přemýšlela nad vyřazením, jestli by mi to pomohlo třeba s akné a ekzémem, ale prostě to nedokážu, na jogurtech, tvarohu, sýrech a mléku v kaši a kávě jsem prostě závislá. Nevím co bych jedla místo toho.

      Vymazat
  3. Všechno to vypadá úplně fantasticky (i ty obyčejný míchaný vajíčka :-D), jsi uplná kouzelnice. A ty tvoje snídaně - boží !!! :-)

    http://myfitmind.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Máš opravdu velké snídaně! Ale to je jedině dobře, energie je nutná! :) Moc pěkné foto i jídelníčky! :) Jde vidět, že se opravdu stravuješ pěkně zdravě! :)
    A co se týče vynechání mléčných výrobků..taky jsem na to četla spousty článků a vím, že jej naše tělo nepotřebuje a kolikrát ani neumí využít, ale já jsem prostě milklover! Miluju sýry, miluju jogurty a MILUJU tvaroh! :3 Nedokázala bych se jej vzdát! Nicméně se alespoň snažím jinak jíst kysané produkty, ty jsou přece jen pro naše tělo využitelnější! :) Nicméně držím palce, ať si dokážeš svou pevnou vůli ;)

    worldaroundmissnothing.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Raz sa budem snažiť raňajkovať aspoň z časti tak úžasne ako ty :) Som zvedavá ako to dopadne s tými mliečnymi výrobkami, keďže sa s podobnou myšlienkou pohrávam už dlhšie :)

    Srdečne ťa pozývam na *GIVEAWAY*

    OdpovědětVymazat
  6. Ty tvé snídaně jsou opravdu záviděníhodné! :) Pořád nechápu, že si můžeš takhle pochutnávat a postavu máš skvělou :) Já bych si jen přičuchla a měla o kilo navíc :D

    OdpovědětVymazat
  7. Gabčo, to chodíš do menzy v Hradci? Sakra to o dost přicházím, protože to vypadá, že tam vaří vážně dobře! :-)

    OdpovědětVymazat