Social Media

Christmas Recipes♥

Čauky!
Jak se máte? Užíváte vánoční pohody? Já mám ještě dneska a zítra práci, ale nějak mi to nevadí. Mám ráda své kolegy a Vánoce přeci jsou o tom být s těmi, které máme rádi...což se někdy už nedá říct o zákaznících, ale co už:D Včera jsme byli s mamkou , ségrou a bráchou v Praze doladit poslední vánoční dárky. Nakonec jsem stejně musela letět ještě dneska do města, a to hlavně pro balicí papír, tenhle rok se mi vážně nic moc extra nelíbilo.

Pokud ale už máte volno od práce i od učení a doteď jste neměli čas na pečení cukroví, ale pžeci jen chcete, aby váš byt (popřípadě celý dům..jen ať sousedi závidí:D) byl hezky provoněný, tady je malá inspirace na voňavé (a dobré! - rodinou potvrzeno) cukroví. Není to žádná klasika (té máme vždy spoustu od babiček), ale spíše takové středně zdravé varianty. Proč středně? Žádný bílý cukr, žádná pšeničná mouka, ale některé jsou s čokoládou a v některých je třtinový cukr. A navíc nechci spát, že je tohle zdravé cukroví, protože dneska už si každý pod pojmem "zdravý" představí uplně něco jiného. Podle mě je super vyzkoušet i celozrnné, i bez cukru, ale lineckému nebo úlkům od babiček stoprocentně neodolám♥

Jablečné vločky
200g ovesné mouky
4 PL kokosu
2 PL kokosového oleje
1 jemně nastrouhané jablko
1 hrst mletých vlašských oříšků
1 vajíčko
4 PL medu
Skořice
Perníkové koření

Vše smícháme dohromady, vyválíme těsto a vykrájíme vločky, které pečeme v předehřáté troubě na 170°C 15 minut.

21.12.-5

21.12.-6

Karobové hvězdičky
150g pohankové mouky
125g rozpuštěného másla
2 lžíce ovesného mléka
2 lžíce karobu
50g čokolády na vaření (super je z Lidlu nebo Tesca)
trochu citronové kůry

Do mísy nalijeme rozpuštěné máslo, přidáme karob a za stálého míchání přisypeme pohankovou mouku. Přidáme mléko, citronovou kůru a na konec vmícháme na jemno nasekanou čokoládu. Těsto vyválíme, vykrájíme hvězdičky a pečeme v předehřáté troubě na 19°C  15 minut.

21.12.-11

21.12.-9

21.12.-10

Kakaové kytičky/sněhuláci
200g žitné mouky
40g holandského kakaa
70g třtinového cukru
1 balíček vanilkového cukru
150g másla
1 vajíčko
Vše smícháme, vypracujeme těsto, zabalíme do folie a necháme několik hodit v ledničce. Pak ho vyválíme, vykrájíme libovolné tvary a pečeme v troubě předehřáté na 180°C 15 minut.

21.12.-8

21.12.-7

Citronoví peníčci
300g žitné mouky
50g ovesné mouky
60g rozemletých vlašských oříšků
125g másla
150g třtinového cukru
2 vajíčka
kůra ze 2 citrónů
šťáva z půlky citronu

Nejprve utřeme změklé máslo s cukrem, potom přimícháme vejce, šťávu, mouku, oríšky, kůru z citronu a vypracujeme těsto, které nejlépe do druhého dne necháme odležet v ledničce. Druhý den těsto vyválíme, vykrájíme perníčky a pečeme ve vyhřáté troubě na 180°C 15 minut.

21.12.-4

21.12.-2

21.12.-3

21.12.-1

Mějte se nádherně♥
G

14 komentářů

  1. Máme to stejně. Také dělám nějaké zdravější varianty, ale jsem zastánce, že když si člověk dá všeho s mírou, tak není nic zakázané =) Obdivuji, jak to máš všechno hezky nazdobené, já s tím nemám takovou trpělivost.
    Přeji hezké a pohodové Vánoce

    OdpovědětVymazat
  2. Mmm, takové cukroví bych si dala :) Krásné Vánoce

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je zlo, číst tenhle článek v půl 9 večer, mám teď chuť na všechno :D

    OdpovědětVymazat
  4. Gáni to je boží, ty vločky!! <3 Jsi šikula! Já cukroví neodolám stoprocentně, budou totiž i makronky, který já miluju :D Jinak užívej pohodičku, po Novém roce se sejdeme:))*

    OdpovědětVymazat
  5. Ja už mám na tento rok napečené, ale tie jablkové vločky vyzerajú fantasticky!

    WhatEmaThinks

    OdpovědětVymazat
  6. Já sice zdravější cukroví nepekla,protože i toho klasického jím jen trochu,ale vypadají skvěle :) !

    http://runeatandtravel.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Instagram

Theme by STS