Social Media

Body Talk

P8190198
Ani nevíte, jak dlouho jsem se chystala tenhle článek napsat. A že jsem ho už i několikrát vážně začala psát. Ale nikdy to nemělo hlavu a patu a nevyšlo z toho přesně to, co jsem chtěla, aby z toho vyznělo. Protože body-talk je určitě hodně osobní a ožehavé téma. A já nechci, abyste mě špatně pochopili a zároveň bych ráda, abyste si z tohoto článku něco odnesli, stejně jako u spoustu mých jiných postů. Od toho přeci svůj blog píšu, abych vám něco předala. A poučit se z někoho zkušeností, dovedností ale určitě i chyb, jde podle mě nejlépe.

P8190098

Takže k mému pohledu na věc. Řekla bych, že názor na to, jak by holka měla vypadat, se s běžícím časem značně mění. Od éry být tyčka je děsně in po svaly svaly svaly až k self-love. Na první pohled by se mohlo zdát, že se všechno ubírá dobrým směrem, ale neřekla bych, že tomu tak úplně je. Změna od nejez nic tučnýho (nebo radši nejez vůbec nic) k jez zdravě a cvič se mi sice hrozně líbí a přijde mi super, že třeba díky instagramu změnily svůj pohled na zdravý životní styl tisíce lidí. A i když se teď všude možně objevují texty k self-love a slohy o tom, jak bychom se měly brát takové, jaké jsme, stejně na nás všude bliká dokonalost a co je ještě horší - okolí nás nepřijímá takové jaké jsme. Což mě upřímně dohání k největšímu šílenství a je asi to hlavní, k čemu bych se chtěla dostat. 

1P8190128

Já sama jsem byla od malička hubeňour (a s pekáčem buchet v období éry sportovního aerobicu a atletiky), ale samozřejmě se i mně postava v průběhu puberty začala značně měnit. Kolem patnácti mi začalo růst bříško, v 17 jsem se rozhodla s tím něco začít dělat a vypadala jsem přesně tak, jak jsem si přála a přála bych si i teď. Bez jakýchkoliv diet a omezování. Jen jsem se naučila se mít ráda, pokoukla všude možně po různých radách, opět začala několikrát týdně sportovat a jedla jsem hezky. A kdyby nepřišlo období stresu a zdravotních problémů, věřím, že to bude stále stejné. Ale protože je tělo neskutečně komplikovaný "stroj" a působí na něj nespočet vlivů, vždycky to zkrátka nejde tak, jak byste si představovali. A proto už třeba nekoukám po kalhotech velikosti 34 ale hledám třicet šestky. Chci ale říct, že jsem nikdy nebyla obézní nebo tlustá. Vždycky jsem byla normální holka, co měla někdy období, že se jí ta pneumatička začala dělat. Horší je to, že jsem se vážně někdy kvůli tomu cítila špatně. Celkově mi je teda líp, když jsem na "svojí váze", cítím se fit  a ne těžce, ale proč bych měla mít horší náladu, když tomu tak zrovna není? 

2P8190154

Bylo by to možná jednodušší, kdyby mi to okolí nepřipomínalo. Několikrát a od několika lidí jsem slýchala, co to mám tady a tady a že se nějak zakulacuju. Jestli ty lidi vůbec někdy pomysleli na to, co jejich slova můžou provést. Teď nemluvím pouze o sobě, myslím, že jsem už docela obrněná, co se názorů ostatních týče. Ale tolik holek má problémy s pohledem na sebe samy a tohle jim má pomoct? Prosím, zamyslete se, než něco takového někdy někomu řeknete nebo budete někoho soudit. Za prvé rozhodně není správné říkat normální holce, že má kila navíc a i kdyby je měla..nikdy nevíte, co všechno za tím je. Ať už zdravotní problémy, psychické problémy nebo zkrátka to, že ona sama takhle vypadat chce. Není to vaše tělo.

PS: Je toho mnohem víc, co bych vám chtěla říct. Tak zase třeba příště😉
G


6 komentářů

  1. Děkuju za tenhle článek <3 Čtu tvůj blog už hrozně dlouho a vždycky si vypada a vypadáš skvěle!! (dokonce jsem tě viděla na divadelňáku v Hradci a hrozně ti chtěla pochválit šaty! :D) Tyhle poznámky od lidí na tvou váhu a na to, jak vypadáš, jsou fakt peklo a bohužel je dost těžké si je nepřipouštět. Ale je důležité si uvědomit, že většinou tyhle poznámky chodí od lidí, co jsou v něčem nespokojení sami se sebou, s tím jak vypadají, jak se jim (ne)daří, jakou mají postavu...Držím palce!

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný článek, Gábinko. Moc ráda čtu tvůj blog - jsi pro mě fakt vzor:-).Jinak s tím co jsi napsala, naprosto souhlasím a ještě bych k tomu dodala vlastní názor, že rozhodně je lepší, když má holka pár kilo navíc, než opačně. Já jsem bohužel ten druhý špatný extrém a jsem anorektička s děsnou podváhou. Takže lidi, zamyslete se opravdu nad sebou a mějte se rádi takoví jací jste. Pár kilo navíc chytře schováte s vhodným výběrem oblečení, ale jak z chodící kostry udělat člověka? To už oblečení nedokáže :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherně napsané, jak jinak taky! A souhlasím s tebou...v dešní době se ty "trendy" hrozně rychle mění, a i když je dobře, že se holky vzájemně motivují ke zdravému životnímu stylu, ke cvičení, druhá strana je ta, že na sebe zbytečně vyvíjí hroznej tlak! Ono je nejlepší dělat to vše po svém, inspirovat se, ale stále být sama sebou a hlavně, dělat to opravdu pro sebe, pro svůj pocit. A blbé řeči lidí dokážou člověku ublížit, ale! zrovna ty krásko má, ty jsi inspirace pro mnohé z nás, včetně mě a asi bych je nebrala vůbec vážně <3

    OdpovědětVymazat
  4. Krásně napsáno, Gabi.. Souhlasím s tím, že si lidi často neuvědomujou, že jedna blbá poznámka může holku poznamenat na celej život, mám to všude kolem sebe. Každopádně se mi mnohokrát osvědčilo, že čím míň to řeším, tím vypadám líp. Když prostě cvičím "jen tak, pro zdraví" a jím hezky, cítím se stokrát líp, než když se nějak omezuju a chci mít všechno perfektní - pak se mi to vždycky vrátilo jojo efektem. Takže prostě chill a je to. Stejně to, co na ostatní nejvíc působí, je energie, kterou holka cejtí sama k sobě, tu potom vysílá.. No a jen tak mimochodem, ty máš jednu z nejlepších postav, co jsem kdy viděla a myslím, že nebudu jediná, kdo ti to napíše :D

    OdpovědětVymazat
  5. Je hrozné, jak je nám všude vnucován nějaký ten ideál krásy a na druhou stranu, že máme mít rádi sami sebe. Nejspíš bychom se neměli moc ohlížet na okolí a soustředit se pouze na sebe, kolikrát dokážu mít takové deprese ze sebe :D, ale hodně mě zklidnilo to, že jsem si našla přítele :).

    OdpovědětVymazat

Instagram

Theme by STS