Social Media

What I love about Milan

P9210062

Krásný pondělní večer!
Jaký jste měli víkend? Já jsem jela po 3 týdnech za rodinou do Hradce a vážně MOC jsem se na všechny těšila! Stihla jsem tentokrát navštívit i babičky a dědy, samozřejmě jsem se pomuchlala s Delinkou, probrala všechny novinky s mamkou, s taťkou si vyměnila zážitky z Milána a Gardy a blbla s bráchama. 

Popravdě vůbec nestíhám tok všech svých myšlenek, co bych s vámi chtěla sdílet, nápadů na podzimní články a materiálu, který jsem stihla v průběhu posledních týdnů nafotit. Je toho tolik, co bych vám chtěla ukázat, ale v průběhu týdně ten čas tak rychle letí, že vždycky stíhám buď jen psát, nebo jen upravovat fotky. Měla bych si ten program nějak lépe zorganizovat! Ale o víkendu jsem to aspoň trochu dohnala, tak tu jsem s novým článek a další už mám přichystané! Těšte se!

S mamkou jsme před dvěma týdny odlétly na víkend do Milána. Dala jsem jí tenhle výlet k jejím narozeninám, protože co může být víc, než společně strávený čas v krásném městě? Musím přiznat, že nás Miláno učarovalo! Jela jsem tam s nulovým očekáváním a odjížděla se srdíčky v očích.

milano_hrbitov

Milánské parky. Jsou veliké, upravené, žije to v nich (ve dne, v noci), nenajdete tam povalující se bezdomovce, hraje v nich hudba a jsou plné sportujících Italů.

Móda. Za prvé jsem si vůbec neuvědomila, že vlastně letíme do města módy, a za druhé mi úplně uniklo, že se zrovna koná fashion week! U Duoma jsme tak s mamkou mohly jen stát a hodiny zírat na nejskvostnější módní kreace modelek, celebrit a influencerů, kteří vyrazili na přehlídky do muzea naproti katedrále. I tak ale v ulicích potkáváte samé šik lidi a pro módní inspiraci je Miláno jako zrozené. Mamka prohlásila, že ihned vyhází celý svůj šatník a nakoupí nové kousky podle milánské módy:D

Zdravé podniky. Přiznám se, že jsme s mamkou nebyly v žádném z nich, protože jsme si chtěly užít nadmíru všeho, co je italské a křičí "cukr a lepek". Ale bistra s vegan, gluten free, dairy free možnostmi a všelijaké fresh bary a poke hausy jsme viděly na každém rohu.

Jedna z nejlepších pizz, co jsem kdy jedla. Konkurovala by jí snad už jen tahle z Říma z Grazia e Graziella a naše oblíbená v Hradci v Etně. S mamkou jsme si pochutnaly v Marghe na margheritě a pizze s extra parmezánem a lilkem. Uloženou jsem ale měla i pizzerii Pizza AM a takové ty řezané pizzy do ruky z Farini, Spontini a EATME&GO (kde jsme měly i moc dobré bagely).

Zeleň. Kromě známého Bosco Verticale vidíte květiny, keře a stromy snad na každém okně a terase.

Dog friendly city. Můj telefon byl po příjezdu domů zahlcen videy z ulic, obchodů i kaváren, kde v hlavní roli hrála ta nejroztomilejší čtyřnohá stvoření. Snad každý obyvatel Milána (ne-li každý) si to vykračuje se svým malým (nebo velkým) parťákem různých ras. A v parcích mají pro pejsky extra ohrádky, kde je jejich páníčci můžou vypustit a nechat si hrát s dalšími kamarády. To mi přišlo vážně super!

Duomo di Milano. Je nádherné ve dne, při západu slunce, nasvícené v noci a kouzelné i uvnitř. A snad nejkrásnější na něm je ten výhled z jeho střechy na celé náměstí a další milánské budovy skrz všechny jeho věžičky!

Briošky ve Van Bol & Feste. Nemám slov, opravdu. Miluju croissanty, ale měkoučké briošky plné vanilkového krému (nebo meruňkovou marmeládou, och) byly taková slast, že jsme na ně pěly ódy ještě s plnou pusou a hned druhé ráno jsme si pro ně běžely znovu. Vyzkoušejte a pochopíte!

Hřbitov. Ano čtete správně. Kdybych měla jmenovat místo, které mě nejvíce nadchlo bylo by to Cimitero Monumentale. Těch nádherných míst v Miláně je spousta, od Duoma přes hrad Castello Sforzesco až po kanály Navigli. Ale na místní centrální hřbitov jsem koukala opravdu s otevřenou pusou, procházely jsme ho s mamkou snad dvě hodiny a nechápaly jsme s mamkou, jak může být tak obrovský, velkolepý a hýřící takovou silnou atmosférou.

brioche
IMG_3953
brioche_mum
IMG_4020
IMG_3920
hrbitov
IMG_3728
milan_hrbitov
IMG_3917
IMG_3756
milano
P9210076
IMG_4029
milano_italy
P9210057
P9220085
P9210028
icescream
IMG_3680
duomo
IMG_3708
navigly
P9210055
mother_daughter
P9210065
P9210047
P9220082
milano_Street
P9210002

Mohla bych pokračovat snad donekonečna. Miláno je opravdu krásné a věřím, že se sem ještě někdy vrátím. Už jen proto, že jsme úplně zapomněly navštívit Galerii Viktora Emanuela. Kolem Duoma jsme procházely asi stokrát a na nejúchvatnější nákupní galerii jsme zapomněly? Já vím, taky to nechápu.

A co vy? Už jste Miláno navštívili? Také vás to město tak učarovalo?
G

18 komentářů

  1. V Miláně jsem nikdy nebyla, ale už podle fotek to vypadá na dokonalé město! :))

    OdpovědětVymazat
  2. Konkrétne Miláno som nenavštívila ale prechádzala som okolo. Týmto článkom si ma úplne dostala. Vyzerá to tam naozaj krásne. ♥ Nafotila si veľmi krásne fotky a verím, že ste si to s mamkou veľmi užili! ;)

    Prajem ti pekný deň. ♥
    Blog of Sunflower ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oooo moc děkuju! A můžu to vážně potvrdit! Je to tam nádherné:))

      Vymazat
  3. Je krásné, že jsi takto vzala svojí mamku :) já bych se do Milana chtěla podívat s přítelem, mám ho v seznamu už dlouho a hlavně se lítá do Milana aj z našeho malého letiště v Brně, takže boží😊 snad se tam co nejdřív dostanu, moc krásné fotky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme právě s mamkou letěly do Milána z Prahy, ale pak z Milána do Brna, protože to vyšlo levněji a letělo to i v lepší čas:) Určitě si tam zaleťtě, je to tam krásné:)) A s přítelem to zase bude jiná atmosféra:)

      Vymazat
  4. Úžasné fotky! Miláno vypadá skvěle, rozhodně přidávám na svůj seznam!

    OdpovědětVymazat
  5. To je krása, já jsem v Miláně nebyla ale rozhodně bych chtěla tohle město navštívit. S maminkou vám to moc sluší ♥

    All about Candys life

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeee děkujeme <3 Určitě si ho napiš na seznam:) Moc ho doporučuju navštívit!:))

      Vymazat
  6. V Milánu jsem byla na pár dnů loni a moc se mi tam líbilo :) Určitě se tam ještě někdy podívám! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si myslím, že jsem tam nebyla naposledy:) Minimálně kvůli Galerii Viktora Emanuela bych se tam chtěla vrátit, hehe :D (a brioškám samozřejmě:D)

      Vymazat
  7. musím sa priznať, že mňa miláno absolútne neláka..ale predstavila si ho tak pekne, že si ho viem predstaviť ako super destináciu na nejakú babskú jazdu :P

    WHEN PIGS FLY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popravdě jsem to měla podobně, takže jsem právě ani neměla moc žádná očekávání, ale teď bych tam vyrazila hned znovu!:))

      Vymazat
  8. Nojooo, ani mi nedošlo, že je to město módy. :D Před pár měsíci jsem taky mamce kupovala k narozeninám letenku. A mělo to být právě to Miláno, protože jsem našla levné letenky. Ale nakonec jsem se na poslední chvíli rozhodla pro Benátky, které vyšly ještě možná levněji. :D A jsem ráda, že jsem se pro ty Benátky rozhodla, tam je to úplně jiný svět a stálo to za to, je vidět. Ale rozhodně tvůj článek bych si ráda nějakým způsobem uložila a až příště vyjde to Miláno, tak si ho přečtu znova. :D Protože fotky jsou nádherný a myslím, že bych taky byla unesena. A mamka je kočka, to máš asi po ní. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ooo děkuju za tak hezký komentář:)) Mamce to vyřídím:D Já jsem Benátky taky zvažovala, ale nemohla jsem moc najít hezké ubytování za dobrou cenu :D A navíc jsem tam už jednou byla, sice jenom na půl dne, ale nějak extra mě to tam neuchvátilo...ale třeba jsem jen nebyla na správných místech:D Ale Miláno vážně doporučuju, tam se vydejte příště!:))

      Vymazat
  9. Moc vám to s mamkou slušelo. Věřím, že Miláno na podzim muselo být kouzelné, fotky se vážně povedly. Staré hřbitovy mám také ráda, takže tu fascinaci naprosto chápu. Nejvíce by mě ale stejně nalákaly místní briošky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee moc děkuju za krásný komentář!:) A kompliment rozhodně vyřídím i mamce:))
      Ty briošky vážně stály za to!!

      Vymazat

Instagram

Theme by STS