Social Media

Makový koláč s jablky & Jíme zdravě s Fitrecepty

P3232705

Happy Monday!
I když se teď pro většinu z nás všední dny mísí s těmi víkendovými a je těžké uhodnout, jestli je právě středa nebo sobota, rozhodla jsem se, že do tohoto týdne se budu snažit vkročit s co největší energií a dnešní pondělí odstartuji tak, jak jsem zvyklá - plná motivace. Můj víkend jsem pojala hodně odpočinkově, s mamkou jsme se koukaly na filmy, hodně si povídaly, pekly, vařily, smály se a vyvažovaly to i dávkou nervy drásajících chvilek u učení s bráchou. Poklona všem maminkám, co se po domácím studiu se svými ratolestmi ještě neoběsili. A i tenhle relax, kdy jsem po dlouhé době opravdu nic neřešila i o víkendu, mi jen dodal chuť k tomu být zase více produktivní. Musím se totiž přiznat, že kromě práce a sportu jsem za poslední dny neudělala prakticky nic.

Všechny nás aktuální situace nutí si vařit trochu více než obvykle. Já osobně si vařím do práce svoje jídlo téměř každý den, ale mám velkou radost, že aspoň na to pečení mám teď více času, protože mě oproti vaření baví daleko více! Jak jsem už psala, s mamkou jsme pekly i tento víkend. Tedy mamka mé pečení nakonec spíš jen pozorovala z gauče a slovně mě podporovala. Ale i to se počítá, haha. A protože byl tentokrát výsledek opravdu skvělý a dokonce předčil naše očekávání, byla by škoda, kdybych se s vámi o tento recept nepodělila.

S mamkou jsme ho vybraly z kuchařky od Fitrecepty - konkrétně Jíme zdravě s Fitrecepty, se kterými jsem navázala spolupráci, ze které mám velikou radost! Věřím, že Fitrecepty spousta z vás zná. Já jejich Instagram sleduji už několik let a často jsem se u nich inspirovala, nebo jen tak kochala těmi dobrotami (protože to já běžně ve svých volných chvílích dělám O:) ). A moje mamka je má snad ještě radši a vlastně díky nim začala péct cukroví. Nedávno mi dorazil balíček s celou sadou kuchařek, takže si dokážete představit, jak nadšená jsem byla! Nejvíc se mi na nich líbí, že recepty nejsou vůbec složité, najdete v nich sladká i slaná jídla, hlavní chody, snídaně i svačiny, zkrátka dobroty k jakékoliv příležitosti, ať už hledáte, čím oslníte návštěvu na oslavě, nebo vám jen dochází nápady, co si uvařit do krabičky do práce - a to vše zdravě. U každého receptu je navíc uvedená i doba přípravy a vaření a nutriční hodnoty, což určitě ocení každý, kdo se snaží si svůj příjem hlídat. Neskutečně nápomocná je i tabulka na konci každé kuchařky, kde najdete seznam surovin a jejich alternativ, kterými můžete nahradit něco, co třeba zrovna doma nemáte.

jimezdrave

A než vám konečně prozradím recept na koláč, který jsem pekla, ještě mám pro vás 2 skvělé zprávy. Tento týden na svém Instagramu zveřejním soutěž o celou sadu kuchařek, takže mě sledujte, ať vám to neunikne.
A pokud byste se do kouzel se zdravými jídly chtěli vrhnout už teď, můžete! Tým z Fitreceptů byl totiž tak štědrý a v této nelehké situaci se rozhodl zveřejnit kuchařky Jíme zdravě s Fitrecepty a Jíme zdravě s Fitrecepty II v online podobě. Těmito e-booky si tak teď můžete listovat úplně bezplatně.

popp

Teď už ale konečně k mému tipu na (gluten free) makový koláč s jablky, který byste měli vyzkoušet:)

Budete potřebovat:
4 vejce / 200 g mletého máku / 200 g polotučného tvarohu / 300 g nastrouhaných jablek / 2 lžíce medu / 2 lžičky kypřícího prášku bez fosfátů / 1 lžičku vanilkového extraktu / špetku soli

Troubu si předehřejte na 170 °C. Bílky oddělte od žloutků a vyšlehejte z nich tuhý sníh. Ostatní ingredience smíchejte dohromady a opatrně vmíchejte do sněhu. Těsto přelijte do formy (pokud nemáte silikonovou, mějte ji vyloženou pečicím papírem) a pečte cca 1 hodinu. My měli hodně sladká jablíčka a neměli jsme med, takže jsem přidala jen 1 lžíci javorového sirupu, ale myslím si, že by se to v klidu dalo udělat i bez sladila. Ale samozřejmě záleží na vás, jak jste zvyklí na sladkou chuť.

S mamkou jsme se do něj pustily, ještě když byl teplý, udělaly si k němu kafe z french pressu a k naší odpolední siestě si pustily oblíbenou komedii. Řeknu vám, že takhle skvěle jsem se opravdu dlouho neměla:D

IMG_1878
poppy
IMG_1870

Jestli koláč vyzkoušíte, určitě mi napište, nebo mi rovnou pošlete váš výsledek třeba na IG do directu a já vám přeju dobrou chuť!
G

11 komentářů

  1. Ten vypadá skvěle ❤️ Nebýt toho máku, tak vím co budu zítra snídat 😁 bohužel ten momentálně ze zdravotních důvodů nemůžu, takže ukládám na potom 🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee vážně? :O Tak to mě hodně mrzí, já mák zbožňuju!! <3 :D

      Vymazat
  2. Miluju ty fotky! Po dobu karantény mám teď mnohem více času na všechno to pečení a zkoušení nových receptů, takže se do něj nespíš brzy pustím! Doma máme velké zásoby máku, který rodiče vyhráli v tombole na plese, tak se konečně bude hodit. :D
    Jíme zdravě s Fitrecepty odebírám do mailu, takže mi tam často chodí právě ty on-line e-booky, ze kterých jsem měla upřímnou radost. Tak snad se mi povede jako tobě! <3

    Tereza's journal

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Teri <3 wow to je super dárek:D Pak dej určitě vědět, jak se ti koláč povedl, nebo mi klidně rovnou pošli fotku na IG! A máš pravdu, taky jsem ráda, že teď aspoň vyzkouším nové recepty, když je na to čas:)

      Vymazat
  3. Během karantény neustále něco peču, takže díky za tip! Určitě vyzkouším, koláč vypadá skvěle! :))

    OdpovědětVymazat
  4. Gratuluji ke spolupráci! Určitě Ti udělala radost :) Přímo tento recept od Fitreceptů jsem nepekla, ale podobný ano :) Já teda musím říct, že cokoliv jsem od Fitreceptů zkoušela, nikdy se to nepovedlo podle očekávání, nikdy... Tak nevím, kde je chyba. Ale ráda se inspiruji jejich obrázky nebo kombinacemi.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju:) udělala, fitrecepty máme s mamkou rádi už několik let:)) Vážně? :O To mně tedy vyšlo vždy vše a navíc mi jejich recepty přijdou vážně jednoduché a ryhlé..proto je mám tolik ráda! Ale souhlasím, že fotky mají nádherné <3

      Vymazat
  5. Mňaaaam, dala bych si. ♥ Už jsem nějaký koláč nebo buchtu neměla celou věčnost. :D :D
    Teď si taky jídlo vařím každý den.. začala jsem ho i vážit a počítat, abych jedla tak, jak mám! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hihi tak to musíš vyzkoušet!:D A to je hezký:) tak přeju, ať ti to pomůže, ať už je tvým cílem cokoliv:))

      Vymazat

Instagram

Theme by STS