pondělí 8. června 2015

How to be BETTER than GOOD

Ahoj!
Asi sami víte, že ne vždy je naše motivace ke cvičení na vrcholu, někdy to nejde přesně podle našich představ, dlouho se nedostavují žádné pokroky a jsme stále na stejném místě. Hlavní je s i uvědomit, že vše nejde změnit lusknutím prstu, pomalejší změny jsou někdy daleko lepší než ty rychlé a na vaší fit cestě (ale vlastně i jakékoliv jiné) budou čas za čas nějaké překážky a výkonnostní křivka nebude vždy jen rostoucí. 

Ale aby vše šlo přeci jen lépe, sepsala jsem vám pár tipů, co funguje u mě a jak jsem schopna podávat lepší výkony:)

8.6.-6

1. HUDBA
Vybrat si správnou hudbu, která vás nakopne, podle mě hodně pomáhá. Například na Spotify najdete spoustu playlistů určených přímo na workouty, ať už chcete jít běhat, dát si cardio, silový trénink nebo jógu. Než ale začnu cvičit, kouknu jaké zhruba písničky v playlistu jsou, abych byla spokojená a cvičení mě více bavilo. Často také vybírám z party písniček. Pokud byste chtěli, mohla bych vám sem někdy sepsat moje nej nej nej songy na cvičení:)

2. MOTIVACE
Někdy je opravdu těžké se přemoci jít cvičit. Když na mě podobná nálada vleze, vezmu si tablet, projíždím instagram a tumblr a jsem namotivovaná hned. Nejradši mám v takových chvílích zaměřit se na nějakou fit slečnu z instagramu, kterou jsem ještě ani nezačala sledovat a projíždím si její celou sportovní cestu.

8.6.-5

3. OBLEČENÍ
Asi mi každý dá za pravdu, že nové sportovní oblečení je opravdu velká motivace. Krásné barevné kousky teď mají už pomalu v každém obchodě, takže si každý příjde na své, vybere podle svého vkusu i podle toho, kolik chce do toho investovat. Já mám nejvíce kousků od Nike a z H&M. Kvalitu a krásný design Nikeového oblečení naprosto zbožňuju. Ať si kdo chce říká, že u Nike platíte pouze za značku. Určitě to není pravda. Ty materiály vůbec nejdou porovnat s jinými značkami. Nikde vás nic netáhne, vše sedí, jak má a při cvičení vůbec nemusíte řešit, jestli někde něco vylejzá a pořád se upravovat. H&Mkový sporstwear mám taky moc ráda. Řekla bych, že některé věci se kvalitově i blíží těm od Nike, jsou za super cenu a opravdu vydrží. Pár věcí mám i z Tchiba a Lidlu. S vršky jsem spokojená, ale kalhoty právě buď trochu slejzají, nebo vám naopak trochu brání při dřepech apod.

4. ÚSMĚV
A teď už se rovnou přesouvám k workoutu jako takovému. "And try to smile" jsem poprvé slyšela u Marissy Rocco ve workoutu s Gymra. A vážně to pomáhá! Pokud to hodně bolí, usmějte se a hned to půjde alespoň o pár procent lépe.

8.6.-4

5. JINÉ MYŠLENKY
Tohle zkouším hlavně u cardia, kdy se nemusím tolik soustředit na techniku a správné provedení, abych si neničila záda apod. Přemýšlím nad novými články, nad tím, co budu dělat, až docvičím a plánuju různé věci. Nejen že ta minuta vysokých kolen tak uteče jako blesk, ale zároveň mě v tu chvíli napadají ty nejlepší nápady na vše možné.

6. S PARŤÁKEM / BEZ PARŤÁKA
Jste zvyklí vše dělat ve dvojici, ve fit studiu s ostatními lidmi, nebo naopak úplně sami? Zkuste tu druhou variantu. Určitě to pro vás bude trochu složitější, pokud jste už na něco zvyklí, ale věřte, že vám to nějaké to plus přinese

8.6.-7

7. UŽ ŽÁDNÉ ÚLEVY
Všem začátečníkům bych určitě doporučovala jet zlehka, nepřehánět to a radši dělat zprvu lehčí varianty, než si rasovat záda a ještě si ublížit. Je ale dobré po čase zařazovat do tréninků i těžší cviky a varianty cviků a nezůstat stále na tom stejném levelu. Aspoň ze začátku serie dokud budete moct dělat pánské kliky místo dámských, zařadit těžší činky, když už to zvládáte v pohodě s těmi, co máte teď a kousnout se a vždy celou sérii/cvik/workout dodělat. Jen tak se budete zlepšovat.

8. NOVÉ VÝZVY
Přijímejte nové výzvy! Tahá vás kamarádka na nové cvičení? Víte o nějaké sportovní akci? Jsou ve vašem městě nějaké závody? Jděte do toho! Budete mít novou motivaci k tomu, abyste se do té chvíle zlepšili. Budete mít více zkušeností, budete toho více vědět a uvidíte i jiný přístup od jiných lidí. Pamatuju si, když jsem byla poprvé pozvána na ukázkovou akci N+TC aplikace. Bála jsem se, aby to nebylo nějaké šílené hardcore cvičení, tak jsem klikovala ostošest:D. Místo půl minuty pánských a půl minuty dámských jsem dokázala dát celou minutu. Na samotných akcích jsem se zase naučila nové protahovací cviky, mohla si opravit techniku cviků od trenérů a poznala super lidi. Pokud jste z Prahy, nebo se tam teď v červnu a červenci chystáte, určitě doporučuji si zamluvit místo na N+TC loďce!

8.6.-3

9. NOVÉ WORKOUTY
Tento bod trochu souvisí s tím přechozím. I když N+TC aplikaci miluju a dala mi za poslední dobu asi nejvíc, ani já bych nedokázala podle ní cvičit každý den celý rok. Proto i běhám a občas si zacvičím podle Gymra, abych měla nějakou změnu. Stereotyp každého za chvíli přestane bavit. Moji novou výzvou je zkusit Kaylu Itsines!

10. DĚLEJTE, CO VÁS BAVÍ
A snad ten nejdůležitější bod. Najděte si ve sportu svůj koníček a životní styl. Dělejte to z radost, protože vás to baví, ne proto že musíte. Jen tak se budou dostavovat výsledky a neskončíte hned po prvním měsíci.

8.6.-2

8.6.-1


Sama vím, že se někdy chce víc, někdy míň, někdy máte energie na rozdávání a někdy jde vše ztěžka. Pravidelně jsem začala doma cvičit před rokem a půl, moje "proměna" není kdovíjak pozoruhodná, někteří lidé dokázali opravdu zázraky a obdivuju je. Ale na druhou stranu vím, že tohle pro mě není žádná chvilková záležitost a budu se dál snažit, co to půjde!

Doufám, že vám dnešní článek pomohl, líbil se vám a něco třeba i dal.
Mějte se krásně!
G

23 komentářů:

  1. Úžasný článok, milujem takéto:) a taktiež sa veľmi rada vraciam na tvoj blog^^

    OdpovědětVymazat
  2. Máme toho dost společnýho :))

    OdpovědětVymazat
  3. Super článok a ďakujem za motiváciu:)
    ChristyShades

    OdpovědětVymazat
  4. Super článek a máš dokonalou postavu!:) hned mám zase víc motivace do dalšího cvičení:) a určitě bys mohla někdy napsat o tvých oblíbených písničkách:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee mockrat dekuju:) o pisnickach napisu:))

      Vymazat
  5. Super článok, určite sprav niečo ako playlist, mne by to veľmi pomohlo :)

    OdpovědětVymazat
  6. Díky za skvělé tipy, hlavně máš luxusní postavu :)

    OdpovědětVymazat
  7. super clanek, taky si rikam, ze bych mela zacit neco delat, abych se vysportovala a mela vypracovany telo, protoze hubnout nepotrebuju, jen zpevnit :) zacala jsem kaylu ale do toho mi vlezl jeden zapal plic a potom hned druhej, tak se do toho teprve musim poradne dat :)

    ClaudiasNewLife

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeee:/ zdravotni problemy jsou vzdy hrozne:( tak snad jsi uz fit a pomalu se do neceho zase das:)

      Vymazat
  8. Super článek:) Většinu věcí mám podobně, akorát motivační obrázky na mě vůbec, ale vůbec nefungují :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U me motivacni obrazky jako takove taky ne:D ale fotky vysportovanych holek apod ano:))

      Vymazat
  9. Moc hezky jsi to napsala:) mě taky motivují různé fit slečny, třeba ty! :) vypadáš skvěle!

    OdpovědětVymazat
  10. tohle jsou skvělé tipy! :) občas se také musím přemlouvat, abych si šla zacvičit, ale ten pocit poté je k nezaplacení, to určitě znáš... baví mě střídat workouty, stále hledat nové, protože mě nebaví stále jedno a to samé. a s tím oblečením máš naprostou pravdu - nechápu to, ale nedávno jsem si koupila úplně neskutečně pohodlné legíny a kupodivu jsem díky nim začala běhat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Presne tak:) ten pocit je pak skvely:) a obleceni..no samozrejme:D

      Vymazat
  11. u mě hudba třeba u běhání naprostá nezbytnost - jinak se hrozně ploužím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mne vsechny sluchatka padaj z usi kdyz beham, takze behani mam bez hudby, ale ke cviceni doma si vzdy neco pustim:)

      Vymazat
    2. je pravda, že já mám taky jen jedny sluchátka se kterými můžu běhat, právě kvůli tomu padání... (nevim jestli je to mnou, ale spousta sluchátek mi padá i když jen sedím u počítače :D) a taky vždycky v uchu jen jedno, aby mě něco nepřejelo :)

      Vymazat