čtvrtek 11. června 2015

Food & Workout Diary p.4 + all about Dairy Free "challenge"

Ahoj!
Jsem tu opět s dalším jídelníčkem a sepsanými workouty. A jako bonus vám dnes konečně povím i o mém "dairyfree" stravování. Doufám, že se vám článek bude líbit a dlouhý text vás neodradí!

Už si ani nepamatuju, kdy jsem se pro vyzkoušení no-milk stravu rozhodla. Musela bych se kouknout zpět do starších článků. 2 měsíce to už ale nejspíš budou. 
Proč jsem se tak vůbec rozhodla? Řekla bych, že mi brouka do hlavy dal taťka. Zrovna si přečetl pár knížek od Michaila Tombaka. Povídali jsme si o tom a pár věcí jsem si ještě přečetla někde mimo. Chtěla jsem zkusit vypustit veškeré mléčné výrobky hlavně kvůli pleti a lepšímu trávení. A ano, myslím úplně veškeré. Mléko, jogurty, tvarohy, sýry, čokolády a vše ostatní. A bez toho všeho jsem jedla asi zhruba měsíc. 
Co mi nejvíce chybělo? No, od mých kamarádů nejčastěji slýchávám, když jim o tom povím, že by bez jogurtů nemohli žít. Taky jsem si to myslela a snad ještě více jsem si to myslela o mléku. Každý den jsem tak půl litru v kaši nebo něčem jiném určitě měla. A abych vám pravdu řekla, ani jedno mi nechybí ani trošku! Místo kravského mléka používám sojové a kafe s ním mi zachutnalo ještě více. Jen v krupicové kaši není nic moc, ovesná mi s ním chutná stále stejně. Jogurt jsem asi dvakrát nahradila sojovým alpro dezertem, který mě teda ale nijak nenadchl. Je to pro mě spíš takové cheat jídlo. Stejně tak alpro ochucená sojová mléka. Měla jsem teda zatím pouze vanilkové, ale chutná hrozně chemicky a toho cukru:/. Se zmrzlinami jsem také v pohodě, ještě jsem ani na žádnou nedostala chuť a až dostanu, udělám si domácí banánovou, nebo si zajdu na nějaký sorbet bez smetany:). Problémem spíš bylo, co si mazat na chleba? Naštěstí u nás v Bazalce (a věřím, že i ve vašich obchodech se zdravou výživou) prodávají dairy free pomazánky - sojové, čočkové atd. Mňam! Už ale asi 2 nebo 3 týdny jím normálně máslo, protože jsem se, jak jinak, poradila s taťkou a zhodnotila, že je to vlastně 80% tuku, mléka tam je opravdu minimum a máslo je zdravé. Pokud bych vám ale měla říct, co mi nejvíce chybí, jsou to sýry! A ani ne s pečivem nebo jen tak nakrájené k večeři, ale mluvím spíše o pizze a těstovinách. Doufala jsem, že mi taťka zázračně řekne, že sýry jsou ok, ale věděla jsem že asi těžko:D. Myslím ale, že jednou za čas mi něco takového neublíží, takže si třeba jednou za měsíc něco takového dopřeju. 
A výsledky? Nebo vám spíš řeknu průběh od začátku. Absolutně hned odešlo nadýmání, které je teď ale zpět, jsem pořád nafouklá jak meloun a vypadám jak těhotná:D Což ale nejspíš bude z jedné nemoci, co jsem měla a bojím se, že se toho jen tak nezbavím. Po prvním týdnu se mi také neuvěřitelně zhoršila pleť a měla jsem týden střevní potíže. Řekla bych, že se tělo asi bránilo a zároveň ze sebe vylučovalo to špatné, přeci jen jsem mléčné výrobky jedla vážně hodně hodně hodně moc! Teď mám pleť už lepší a cítím se dobře. Navíc mě to táhne pryč od smetany, některých nezdravých výrobků a čokolády, což beru jako plus. 
Jak se to dá vydržet? Hlavní je mít vůli! V tomhle já ji opravdu mám, takže jsem první 2 týdny zvládla skvěle a dál už to šlo samo, protože mi nic nechybělo a donutilo mě to aspoň zkoušet i něco jiného. Důležité je také mít oporu ve vašich blízkých. Musím říct, že mě moji kamarádi hodně překvapili a vážně mě v tom hodně podporují! Taťka je samozřejmě nejvíc pro, když jsem doma, tak mamka vaří tak, abych to mohla jíst i já, přítel je zlatíčko v čemkoliv, takže tohle není výjimkou a babičky? Od jedné jsem si poslechla kázání, že mi budou řídnout kosti a druhá babička mě zatím chápe. Je ale zvláštní, že jsem od nich čekala odlišné reakce. Od první podporu a od druhé, co to po taťkovi zase blázním:D
Na závěr (ano ano, už vážně bude konec:D) bych ještě chtěla dodat, že vynecháním mléčných výrobků vaše tělo opravdu o nic ochuzené nebude. Stejně většina populace mléko strávit správně ani neumí a tělo si vápník z mléka ani pořádně vzít nemůže. Neříkám teď, že všichni, kdo pijí mléko, umřou a jsou pěkný blbci, je to přeci každého volba a každého názor na věc:), ale alespoň na zamyšlení to stojí!

PONDĚLÍ
Snídaně: Pohanková kaše s ovocem a oříšky + bezlepkový koláč + topinka s medem + celozrnná vánočka s máslem a jahodami + grepový fresh
Workout: 50 min na celé tělo z Gymra s Marissou Rocco
Oběd: Rýžová polívka se zeleninou + cizrnnový rajsko-guláš s kvasnicovým chlebem
Svačina: Ovoce
Večeře: Celozrnný rohlík s máslem, zeleninou a šunkou

8.6.-17

8.6.-16

8.6.-15

8.6.-14

ÚTERÝ
Snídaně: Pohanková kaše s ovocem a oříšky + citrusový fresh + topinka s medem + müsli koláč bez cukru
Workout: N+TC: 17min Metabolic Kick Hit + 12min Tabata Toned Workout + 15min Ab Burner
Oběd: rýžová polévka se zeleninou + quinoa se zeleninou
Svačina: Ovoce
Workout: běh cca 6km
Večeře: Vaječná omeleta se šunkou + zelenina

8.6.-13

8.6.-12

8.6.-11

8.6.-10

STŘEDA
Snídaně: Pohanková kaše s ovocem a oříšky + topinka s medem + müsli koláč bez cukru + broskvovo-jablkový fresh
Oběd: Zeleninová polévka + celozrnná pizza
Svačina: Ovoce
Workout: běh cca 6km
Večeře: Zeleninový salát s vajíčkem a sojanézou + topinka s máslem a ředkvičkami

8.6.-9

8.6.-8

8.6.-7

ČTVRTEK
Snídaně: ovoce + celozrnný koláč s mákem + topinka s medem + celozrnný slaný koláček + jablkovo-řepový fresh
Workout: N+TC: 45min Stress Slammer
Oběd: zeleninová polévka + čočka s vajíčkem
Svačina: ovoce + domácí müslityčka
Večeře: grepový fresh a zelenina

8.6.-6

8.6.-5

PÁTEK
Snídaně: pohanková kaše s ovocem a oříšky + topinka s medem + celozrnná vánočka + jablkový fresh
Oběd: zeleninová polévka + květákový mozeček + brambory
Svačina: ovoce
Workout: N+TC: 15min Box Smart + 15min Beach Balance Workout + 15min Fierce
Večeře: Mix gril s bramboráčky, hranolky a zeleninou

8.6.-4

8.6.-3

SOBOTA
Snídaně: Koláček s mákem + šestizrnná kaše s ovocem + řepový fresh
Workout: běh cca 6km
Oběd: Dvě kuřecí stehýnka + brambory + zeleninový salát
Svačina: Jablko + domácí müslityčka
Večeře: Kuřecí wrap + hranolky

8.6.-2

NEDĚLE - restday
Snídaně: Topinka s medem + müsli koláč bez cukru + šestizrnná kaše s ovocem a oříšky
Oběd: Zeleninová polévka s cizrnou + celozrnné těstoviny se zeleninou a houbami
Svačina: Meloun + domácí müslityčka
Večeře: grilovaná klobáska, pstruh, celozrnný rohlík a zelenina

8.6.-1

Pokud jste se prokousali až sem, tak vám gratuluju! Budu moc ráda, když mi napíšete váš názor, přípomínky, rady apod. Budu šťastná za každý komentář!

Posílám pusu a mějte se krásně!

G

34 komentářů:

  1. Ty si ráno tak krásně dopřáváš, to je úplně radost pohledět! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jídlo vypadá skvěle, ale já bych bez mléčných výrobků nevydržela, hlavně sýrů, chybí mi hlavně ta vůle!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja jsem s vuli v pohode:)) vydrzet se da vse:)

      Vymazat
  3. Já jsem to taky chtěla zkusit, ale nevím, kde bych vzala bílkoviny, jsem chudej student, takže maso každý den asi nehrozí :D. Dma by mě nepodporovali, mamka nevaří zdravě a mléčné výrobky máme často. Ale až budu mít větší příjem tak chci zkusit upravit jídelníček a tohle bych ráda vyzkoušela jak mi bude vyhovovat, ale jen krátkodobě, protože bez sýrů já žít nehodlám celej život :D. Máš fakt boží snídaně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bilkoviny preci nejsou jen v tvarohu a mase, daji se najit i jine potraviny:)) take nejim maso kazdy den a svaly nejake..i kdyz male, mam:)

      Vymazat
  4. Mas tu niekde recepty na celozrnnu pizzu a domace musli tycinky? :-) Ja si naozaj neviem predstavit den bez mliecnych vyrobkov, aj ked by ma zaujimalo, ako by sa zmenilo moje telo, metabolizmus, travenie vsetko... Ako dlho sa este planujes stravovat bez mliecnych vyrobkov? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Celozrnnou pizzu si kupujeme u na v Bazalce a ty muslitycky dela tatka ze spousty orisku a seminek, bananu, medu a duziny, ktera mu vyjede z odstavnovace, kdyz nam rano odstavnuje ruzne ovoce:)

      Vymazat
    2. A bez mlecnych vyrobku se hodlam stravovat nadale:) sice si asi jendou za cas dopreju treba tu pizzu, ale jinak neplanuji prestat:)

      Vymazat
  5. Perfektné ! Určite sa na niečo podobné už čoskoro vrhnem aj ja :)

    *GIVEAWAY*

    OdpovědětVymazat
  6. já byla 7 měsíců veganka a zbytek roku vegetariánka, a po tvém článku začínám zase uvažovat že bych omezila mléčné produkty na minimum jenom občas nějaký sýr /právě na té pizze, anebo jen mozzarellu s rajčátkem a bazalkou jednou za čas/ mléčné produkty jsou fuj no :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bych zase neřekla. Říkat o něčem ze je to fuj, jenom kvůli ze vy jste to vyřadila?? Jak je v článku. Někomu to nevyhovuje a někomu zase ano. Mne je třeba ráno docela špatně po pečivu. Jsem nafoukla a plná. Když si dám jogurt s vločkami, je mi fajn.
      Jinak hezký jídelníček. Líbí se mi ty barvičky

      Vymazat
    2. To bych zase neřekla. Říkat o něčem ze je to fuj, jenom kvůli ze vy jste to vyřadila?? Jak je v článku. Někomu to nevyhovuje a někomu zase ano. Mne je třeba ráno docela špatně po pečivu. Jsem nafoukla a plná. Když si dám jogurt s vločkami, je mi fajn.
      Jinak hezký jídelníček. Líbí se mi ty barvičky

      Vymazat
    3. Ono treba tolik nejde ani o to, jak se po tom clovek citi:) ale ze ty mlecne vyrobky nejsou pro nase telo prirozene...ale spravne, jaknjsem uz psala, kazdy ma na to jiny nazor a ja nikomu nic vnucovat nebudu:))

      Vymazat
  7. Pekné fotky, všetko by som zjedla <3 podľa čoho si vyberáš workouty v NTC?

    http://vikibatalik.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  8. Mléčné výrobky vystupují v lidském organismu jako toxické látky. Je to v podstatě hlavní příčina potravinových alergií a tělo ani nedokáže správně metabolizovat kasein.
    Navíc jsem někde četla, že bylo vědecký prokázáno, že sýr způsobuje závislost způsobenou přidanými látkami při výrobě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasim:) s tim syrem teda moc nevim:D alr taky si jinak myslim, ze alergie mohou vznikat prave z toho:)

      Vymazat
  9. Tomu říkáš výhra? vyměnit mléčné výrobky za sojové? vždyť tohle je ta nejhorší věc..sojové výrobky nejsou tělu nijak prospěšné, vyjma těch fermentovaných, zkus o tom něco načíst..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ver mi, cetla jsem toho hodne:D vsak ti nic nevnucuju, rikam, ze vim, ze na tohle ma kazdy jiny nazor. Ale vazne nevim, co je na soje nezdrave:D jeste mi rekni, ze je zelenina a ovoce jed treba:D

      Vymazat
    2. Tohle není o názorech je to fakt..viz k tomu lékařka např. zde http://www.margit.cz/soja-prospiva-skodi/

      Vymazat
    3. Dekuju za inspiraci:) sice si nemyslim, ze by mlecne vyrobky byly lepsi nez sojove, ale i tak dekuju:)

      Vymazat
  10. To se mas, me by doma asi nikdo moc nepodporil, protoze kdyz jsem se zminila, ze bych treba chtela vymenit mleko za nejake to kokosove nebo mandlove, tak mi to doma zatrhli s tim, ze je to dost drahe, coz je teda pravda no, oproti normalnimu mleku co kupujeme...celkove mi prijde, ze ty rostlinne veci jsou drazsi a my si bohuzel nemuzeme dovolit to tolik kupovat

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stejne tak si lide muzou kupovat bile pecivo, nebo celozrnne. Jde o to, jaky ma vlovek pristup k jidlu. Taky si rikam, ze za to dam urcite vice penez. Jelikoz to je moje rozhodnuti, vsechny dairy free veci si kupuji sama, rodice mi je nekupuji. Ale rikam si, ze je lepsi usetrit jinde, ze zdravi je preci jen dulezitejsi:)

      Vymazat
  11. Ahoj :) obdivujem ta, ze to takto zvládas bez mliečnych výrobkov. Rozmýšľala som, ze by som tiez do toho išla hlavne kvoli tráviacim problémom, nafukovaniu ktorého sa neviem zbaviť :/ tak hľadám príčinu z čoho by to mohlo byt..takze tieto tvoje články ma k tomu len motivujú, takze do toho určite pôjdem :) inak musli tycinky vyzeraju úžasne a určite tak aj chutia..:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkousej to:) treba to pomuze, treba ne..mne to trochu pomolo! Nerikam, ze uplne, pricina bude asi i jinde, ale rozhodne se citim takove lehci a odvodnena:)

      Vymazat
  12. Můžu se zeptat, proč nejsou léčné produkty přirozené pro naše tělo ? Pokud jde o to, že je lidé kdysi dávno nebyli schopni tvořit, tak to ani máslo, pečivo, atd.
    Každýmu vyhovuje něco jiného, někdo je vegan, někdo vgetarián, jiný zase vyznavač palea...pro každýho je přirozené něco jiného a každému něco jiného vyhovuje. Myslím, že je blbost říkat, co je pro lidi obecně přirozené, protože na to existuje spoustu úhlů pohledu. :)
    Jináč, fotky zase bájo, samozřejmě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc dekuju:)
      Vlastne vice jak 60% populace mleko ani neumi stravit. Vznikaji nam diky tomu ruzne problemy, u kterych by nas ani nenapadlo, ze maji pricinu zde. Nejde o to, ze lide kdysi davno neumeli vyrobit tvaroh, smetanu apod. Savci stejne jako my "piji" mleko, kdyz jsou malinky, pak uz vubec. Je to tak pro nase telo uplne zbytecne, vapnik a bilkoviny z nej telo stejne neumi tolik vyuzit. Nerikam, ze to je neco, ceho by se vsichni meli drzet,. Psala jsem, ze mi je uplne jasne, ze na to ma kazdy jiny nazor a at si kazdy papka, co chce:)

      Vymazat
  13. Ahoj Gabi :) hoci som uz komentar dano nepridala, tak tvoje clanky sledujem jeden za druhym a uplne ta chapem co sa tyka vynehania mliecnych produktov. Pred mesiacom som ich vyradila aj ja ale zo zdravotnych dovodov a mlieko si kupujem jedine mandlove,kesu alebo kokosove a ak si kupim syr tak jedine kozi a aj co sa tyka jogurtov, tak jedine ovci alebo kozi a az teraz v usa som mala po strasne dlhom case klasicky grecky. Citim sa omnoho lepsie a nie som nafuknuta ako predtym. Tiez som zato, ze mliecne produkty nie su prave zdrave a tak ta v tom len podporujem :) Tvoje jedla vyzeraju uplne paradne, to ani netreba viac komentovat :) A ospravedlnujem sa ze pisem bez diakritiky ale pisem cez tablet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bez diakritiky a este aj s vynechanymi pismenkami, prepac :D

      Vymazat
  14. Jak, že nejsou přirozené pro tělo? Většina toho, co se vyrábí neni moc přirozená pro tělo. Co třeba koláče, co si dáváš k snídani, však pečio taky neni úplně přirozený, nebo třeba čokoláda,...nic z toho, pokud to neporoste na záhonku neni moc přirozený. Mléčné výrobky jsou kontroverzní, ale stejně tak i lepek, maso, sója,... Chytat se a kritizovat jeden typ potravin je blbost, když u ostatních můžeme hodně aargumentovat taky. Jsou studie prokazující škodlivost i nezávadnost. ..Jasný, ať si každý jí, co chce po čem se cítí dobře, ale nelíbí se mi, že píšeš, že mléčné výrobky jsou pro tělo nepřirozené....tak napiš - mléčné výrobky a MNOHO dalšího je pro tělo nepřirozené....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím tím, že mléko jako takové (je jedno jestli ho vypiješ rovnou od kravičky nebo koupíš v obchodě) není pro tělo přirozené, je to pouze americká reklama, která mezi lidi přinesla klamnou informaci, že je mléko neskutečně zdravé a je to největší zdroj vápníku. Na druhou stranu ti rozumím. Vím, že nejím 100% zdravě, koláčky z klasické mouky atd.... Ale vyřadila jsem alespoň to mléko a vážně se cítím o dost lépe. Nikomu to nevnucuju, neříkám, že pouze mléko je nejhorší na světě a radši pijte Colu:D, ale chtěla jsem vám pouze napsat svůj názor. Nebudu psát, že mléko a MNOHO dalšího je pro tělo nepřirozené, protože jsem se chtěla pozastavit konkrétně nad tímto. Naprosto respektuju tvůj názor a samozřejmě se stravuj uplně jak ty sama chceš a jak ti to vyhovuje:)

      Vymazat
  15. Som veľmi rada, že som na teba natrafila a tento článok ma veľmi potešil, pretože mám v poslednej dobe dosť ťažkosti s trávením, tak som sa rozhodla skúsiť tiež vylúčiť mliečne výrobky z môjho jedálnička a to tvorili v ňom značne veľkú časť. Nech sa ti darí :-) teším sa na ďalšie články a skúsenosti

    OdpovědětVymazat