Social Media

Oblečení = komfort nadevše

 
Oblečení. Něco, v čem se chci cítit dobře, čím ukazuji sobě i světu, kdo jsem. Co znamená pro vás? Pro mě to asi opravdu začíná a končí tady. A čím starší jsem, tím zjišťuju, že komfort a vyjádření sama sebe je to jediné, co od oblečení vyžaduji. Ovlivňuje to, jak se v něm mé tělo cítí fyzicky i psychicky. Chtěla bych s vámi více sdílet svoji cestu, co se na ní učím, co nasávám kolem sebe a v sobě. A i když je každého cesta naprosto rozdílná, inspirace ostatními je vždy cenná. A nejvíc když ji sami potřebujete.


Protože sama nemám kvantum volného času na sbírání a studování všech relevantních informací, ráda se inspiruji u těch zdrojů, které souzní s tím, co cítím, že je správné. Sama jsem žasla nad tím, jaké materiály jsou fajn a jaké vlastně zase tolik ne a že vám o prospěšnosti oblečení na vaše tělo může říct barva samotného kousku. A když potom pocítíte ten rozdíl mezi tím, co si s vaším tělem rozumí a co mu neprospívá, už nad oblečením nebudete smýšlet jinak a aspoň minimální kroky budete podnikat dál.

Vědomě si projít svůj šatník, kriticky si říct, co ráda nosím, v čem se cítím dobře, co mi udělá radost, kdykoliv si to ráno oblékám a naopak co se mi sem dostalo nevědomě (impuls, trend, ovlivnění). Všechny případy z druhé skupiny poletí ven, ať už budou někomu dalšímu sloužit nebo ne. A co dál? Zjistit, jestli mi nějaká věc dlouhodobě nechybí a začít ji hledat - v té podobě, v jaké mi bude poskytovat štěstí mnoho let.

Já sama ale samozřejmě nejsem bezchybná. Má šatní skříň se rozhodně neskládá ze samých eco certifikovaných značek, bavlny, lnu a konopí a světlých béžových odstínů. Ale u nových kousků se už vždy na složení a původ podívám a snažím se zvolit tu nejlepší cestu (i v rámci financí). Není to o tom být perfektní, ale mít aspoň to povědomí o tom, co je lepší, co je horší, a vědomě si zvolit vlastní volbu.


Pokud vás tento článek alespoň na vteřinku zastaví a vy se nad konzumem, střádáním a oblékáním se zamyslíte, svůj účel tím splnil:)
A teď ke slibované inspiraci!

Cukrfree podcast poslouchám vždy moc ráda nejen proto, že se v něm vždy dozvím o zajímavém člověku či přístupu k životu. Stejně tak to bylo s Pavlou Pavlištovou a světě Non Toxic - u Janiny už vyšly dokonce dva díly - 1, 2.

Kromě podcastu musím ale zmínit i samotnou knihu Svět non Toxic, protože zrovna tyto informace chcete mít stále po ruce.

Slow Femme je dalším skvělým zdrojem drahocenných informací ohledně udržitelnosti - která má zaručeně vliv i na naše zdraví a pohodu. A myslím, že zrovna toto místo vám pomůže zorientovat se v často i mlživém světě značek-trendů-materiálů-ekologie.

A na závěr 3 praktické tipy na konkrétní eshopy:
Astratex - kde jsem si naposledy pořídila bambusové spodní prádlo a trička na doma/do práce/na jógu z bio bavlny. A najdete tam i pánská a dámská pyžama, povlečení a další textilie. Já mám vždycky velkou radost, když se eshopy snaží přidávat více body-friendly materiály. Navíc razím zásadu, že na dobré materiály se zaměřuju především u těch věcí, které jsou tělu nejblíže. Pokud je lehce umělá zimní bunda vaší pátou vrstvou přeci jen bude mít na vaše zdraví o trošku menší dopad než umělé spodní prádlo s toxickými barvivy.

Nila - které udržitelnost a dobré materiály rozhodně nejsou cizí. Ano, ceny podobné levným řetězcům tam nenajdete, ale věřte, že vám vámi pečlivý kousek z jejich nabídky udělá mnohem větší radost a bude s vámi věky. Já sama jsem u nich v létě ulovila delší kraťasy a nechtěla jsem pak už nosit žádné jiné. A Nila má i vlastní blog, kde se udržitelnosti a materiálům věnují také.

A jako žena nemůžu nezmínit i mé oblíbené Snuggs, protože, když přijde "má zima", chci mít kolem sebe jen to, co je příjemné. Sami asi znáte, že jsme v tomto období velice citlivé. Proto opět - to, co mi je nejblíž, musí být to nejlaskavější k mému tělu.



Sdílejte vaše tipy, triky, cokoliv, jak to máte vy. Budu se těšit💛
G

2 komentáře

  1. Souhlasím, že pohodlí je nejdůležitější. Moc hezké kousky máš v šatníku a díky za tipy na různé značky, ráda se nechám inspirovat. :)

    OdpovědětVymazat

Instagram

Theme by STS